CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

~ chinta aty kyta ~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 15, 2013

~ bukan jodoh ku ! ~

al - kysah :


sewaktu kami study dlu 


"Bukan jodoh ku" bererti kpada c dia yg prnah hadir dalam hdup sya sblum "dear". Byla mengimbau kembali saat perkenalan kami yg bermula sebagai teman biasa dan berakhir dgn prcintaan di antara sya dan dia..

Dia yang sya maksudkan adalah bekas teman lelaki sya yg brnama "Micheal Bin David". Beliau merupakan anak jati sabah berketurunan kadazan dan di panggil "meke". Detik perkenalan ketika sya dan dia menuntut ilmu di salah sebuah institusi kerajaan iaitu di Politeknik Ungku Omar. Hubungan kami tidak direstui oleh kedua ibubapa yer kerana mereka telah mempunyai calon utk c dia. 

Pada mula yer kami mahu memprtahan dlm hubungan ini dan bercdang utk bertunang pada hjung 2 tahun lpas iaitu pada tarikh lahir sya 11.11.2011 tp mcm yg kyta taw kyta hnya merancng dan Allah SWT yg menentukan segala yer..Pada penghujung december 2010, dia mmberithu sya bhawa family yer myuruh dia blik krana atas urusan penukaran hak milik umah yang kluarga dia belikan utk dia...tp saper yg tahu rupa² yer itu mrupakan alasan kluarga dia spya dia blik sna...

byla dia blik bru la dia sdar rupe² yer smua 2 mrupakan taktik kluarga spya dia kmbli mntap d sna...dia sna dia dthan supaya tdak kmbali smula k cni dan brmula detik itu sya mula khlngn yer..sikit demi sedikit dia hilang dari pandngan dan dia smpat berpesan kpd sya supaya sya menunggu yer shngga dia kmbali kpd sya..Dengan berbekalkn "pesanan" dri dia sya brtahan selama hampir 2tahun stgah menunggu kpulangan dia tp pada satu ary sya trnmpak gamba kawen dgn brsma pilihan kluarga dia yg merupakan kekasih dia sblm sya. Jadi pada detik itu sya mngambil kptusan utk tdak lagi mgharap kpd yer dan alhamdllh sya bertemu jodoh pula dgn c "dear". Maka dia bukan jodoh ku walaupun sya syg akan dri yer mlebihi dri ku sndri..Skrang sya mula belajar mnyayngi serta mncintai "dear" kerana dia bakal menjadi suami sya dan kami akan bakal di ijab kabul kan pada hujung bulan 3/2013. Doakan smga jodoh kami brkekalan hngga k akhir hyat kami..Amin.


Di bawah merupakan gambar beliau dgn pilihan kluarga yer :

Gambar terbaru "meke & tracy"


Gambar kawen beliau 1




Gambar kawen beliau 2




Gambar kawen beliau 3

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...